Dlaczego wszyscy w Twojej firmie wygrywają dzięki SEO
SEO może jedynie pomóc (a nie przeszkodzić) w rozwoju Twojej firmy. Dowiedz się, jak SEO może współpracować z innymi kanałami poza zwiększaniem ruchu. Wiemy, że istnieje wiele powodów, dla których warto skupić się na SEO z komercyjnego punktu widzenia. Praca nad SEO Twojej firmy może pomóc w podniesieniu jakości Twojej witryny, reputacji marki i konwersji.
Ale co z wpływem na twój zespół? Posiadanie dobrej strategii SEO może faktycznie przynieść korzyści Twojej firmie na inne sposoby. Praca kolegów może być łatwiejsza. Mogą zostać wyposażone w nowe umiejętności. Może nawet pomóc w udowodnieniu wartości ich pracy.
Jak SEO może pozytywnie wpłynąć na inne kanały marketingowe
Istnieje wiele ważnych sposobów, w jakie SEO może wpływać na inne kanały marketingowe. Przyjrzyjmy się jednak, jak może pomóc tym zespołom osiągnąć cele osobiste i zespołowe.
Współpraca
Dobra strategia SEO nigdy nie będzie w oderwaniu od innych kanałów marketingowych. Na przykład reklama typu pay-per-click (PPC) idzie w parze z SEO. Liderzy z obu kanałów muszą ze sobą rozmawiać, w przeciwnym razie będzie to miało wpływ finansowy. Korzyści wykraczają jednak poza oszczędność pieniędzy. SEO to daleko idąca specjalizacja.
Potrzebujemy wkładu w pracę wielu innych zespołów: marketingu marki, CRM i płatnych mediów, by wymienić tylko kilka. Dzięki temu SEO może pomóc w ujednoliceniu projektów. Specjaliści SEO zazwyczaj muszą być zaangażowani we wszystko, co może mieć wpływ na wydajność strony www – od pozycjonowania marki po tworzenie treści. W związku z tym profesjonaliści SEO mogą być kluczowymi interesariuszami w kampaniach marketingowych. Pomagamy zapewnić spójność przekazu i odbiorców, zarówno na miejscu, jak i poza nim.
Ruch i widoczność
SEO może pomóc w przyciągnięciu większej liczby użytkowników do zasobów cyfrowych Twojej firmy, co z kolei pozwala kanałom takim jak marketing e-mailowy promować rejestracje lub menedżerom e-commerce ostrzegać klientów o ofertach. Bez stałego ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania innym kanałom marketingowym może być trudno zdobyć wystarczającą liczbę początkowych odbiorców, aby ich kampanie mogły się rozwijać. Ruch organiczny jest często jednym z największych generatorów ruchu na stronie.
Kiedy współpracownicy chcą przeprowadzić eksperymenty związane z doświadczeniem użytkownika (UX) lub optymalizacją współczynnika konwersji (CRO), będą potrzebować wystarczająco dużego przepływu ruchu, aby móc ogłosić, że eksperyment się zakończył. SEO może być jednym ze sposobów wysyłania kwalifikowanego ruchu do tych eksperymentów bez dodatkowych kosztów PPC lub kampanii w mediach społecznościowych.
Ideacja
Dane zebrane za pomocą SEO mogą być również bardzo pomocne w zapewnieniu innym kanałom marketingowym miejsca do rozpoczęcia własnych pomysłów na kampanie. Dzięki danym z Trendów Google w tematach zyskujących popularność, Twój zespół redakcyjny może dowiedzieć się, jakie tematy poruszyć, które będą interesujące dla docelowych odbiorców. Sezonowość Twojej branży pokazana na podstawie szczytów i spadków użycia wyszukiwanych haseł może wskazać szerszemu zespołowi marketingowemu wpływ, jaki ich kampanie mogą mieć w różnych porach roku.
Szybka analiza stron z wynikami wyszukiwania (SERP) może dostarczyć wielu informacji o tym, jakie posty w mediach społecznościowych lub filmy produkuje konkurencja. Zarezerwowane miejsca w wynikach wyszukiwania dla filmów, obrazów, wiadomości i mediów społecznościowych mogą być kopalnią pomysłów dla innych zespołów marketingowych, których mogą nie chcieć sprawdzić.
Zarządzanie reputacją marki
Specjaliści SEO mogą pomóc poprawić i utrzymać reputację marki. Często, gdy przeprowadzane jest wyszukiwanie nazwy firmy, pierwsza strona wyników wyszukiwania to mieszanka witryn należących do marki i witryn osób trzecich. Z tego powodu specjaliści SEO mają ogromny wpływ na to, co odwiedzający widzą, gdy szukają marki. Negatywne recenzje w Google Business Profile (GBP) lub słaby wynik na Tripadvisor mogą być widoczne na pierwszej stronie SERP, jeśli marka ma problemy z reputacją online.
Specjaliści SEO mogą pracować nad tym, aby posiadane nieruchomości pojawiały się w wynikach wyszukiwania wyszukiwanych haseł związanych z marką, a także współpracować z zespołami ds. sukcesu klientów, aby reagować na negatywne recenzje. Może to pomóc uczynić markowe wyniki wyszukiwania bardziej neutralnymi (lub nawet pozytywnymi) dla marki.
Jak badania SEO mogą pomóc poza zwiększaniem ruchu
Specjaliści SEO muszą w swojej pracy objąć wiele baz. Muszą zrozumieć, w jaki sposób technologia witryny, nad którą pracują, wpływa na jej wydajność. Istnieje wymóg zrozumienia, jak zachowania użytkowników zmieniają się w czasie. Muszą być gotowi na wykorzystanie trendów. W rezultacie profesjonaliści SEO są w doskonałej pozycji, aby móc dzielić się swoją wiedzą z innymi zespołami spoza działu marketingu.

Pomysły Na Nowe Produkty
Badanie wyszukiwanych haseł, których używają potencjalni odwiedzający, może czasami ujawnić nowe źródła przychodów lub pomysły na produkty. Prowadząc badanie słów kluczowych dla Twojej branży, możesz odkryć, że istnieje duże zainteresowanie pomysłem lub tematem, który jest bardzo powiązany z Twoją obecną ofertą produktową. Te informacje można udostępniać zespołom ds. produktów, aby pomóc im w badaniu zainteresowania nowymi produktami.
Badanie to można również wykorzystać do sprawdzenia zainteresowania produktem na nowych rynkach. Na przykład, jeśli Twoja firma lub firma Twojego klienta rozważa ekspansję międzynarodową, badania przeprowadzone przez specjalistów SEO mogą wskazać na otwartość na produkt w nowym kraju. Analiza konkurencji przeprowadzana przez specjalistów SEO często dotyczy luk na rynku wyszukiwania, które wypełniają konkurenci.
Te dane mogą dać zespołom produktowym wgląd w to, jak inne odpowiednie firmy lepiej zaspokajają potrzeby Twoich wspólnych odbiorców. Może również pokazać, gdzie istnieje niewielka lub żadna znacząca konkurencja dla nowego produktu lub usługi.
Pomóż zmniejszyć obciążenie pracą obsługi klienta
Rozmowa z zespołem obsługi klienta jest często reklamowana jako doskonałe źródło pomysłów na tematy dla specjalistów SEO. Jednak dowiedzenie się, z jakimi pytaniami i wątpliwościami na co dzień pracuje zespół obsługi klienta, może wykraczać poza artykuł na firmowym blogu. Znajdź już teraz typowe problemy klientów i udostępnij zasoby online, aby rozwiać te obawy. Jest to szczególnie korzystne dla zespołów obsługi klienta, które każdego dnia wykonują wiele połączeń i mają długie czasy oczekiwania.
Nie chodzi tylko o zwiększenie ruchu organicznego na stronie. To może być różnica między szczęśliwym a niezadowolonym klientem. Specjaliści SEO mogą zoptymalizować tę treść, aby bezpośrednio odpowiadała potrzebom osób poszukujących odpowiedzi. Ułatwia to znalezienie odpowiedzi i zapobiega konieczności dzwonienia na infolinię obsługi klienta.
Może również dać profesjonalistom SEO zrozumienie tego, co może wyglądać na pytanie „Ludzie też pytali” w odniesieniu do Twojej marki, jeśli jest często zadawane, a zatem prawdopodobnie dużo wyszukiwane. Tworzenie treści, które odpowiadają na te często zadawane pytania, może pomóc Twojemu zespołowi ds. sukcesu klienta w pracy, a także sprawić, że Twoja witryna będzie potencjalnym pretendentem do wyniku Pytania osób, jeśli taki zostanie dostarczony.
Umiejętności SEO mogą pomóc innym zespołom
Może być dość oczywiste, aby zobaczyć, jak SEO wpłynie na inne kanały marketingowe i odwrotnie. Czy jednak zastanawiałeś się, jak szeroki jest wpływ SEO? Umiejętności związane z dobrym SEO mogą mieć znacznie szerszy efekt.
Sprzedaż
SEO polega na zrozumieniu potrzeb naszych odbiorców i sposobie, w jaki rozwiązują swoje problemy. Dzięki badaniu słów kluczowych mamy jasny obraz tego, czego szuka nasz rynek docelowy w odniesieniu do naszych produktów lub usług. Te informacje są niezwykle cenne dla zespołów sprzedażowych. Jest to poziom danych, do których sami mogą nie mieć dostępu, ale zapewnia doskonały wgląd w problemy i obawy, które ich klienci chcą rozwiązać.
Rozważ tworzenie regularnych raportów dla swoich zespołów sprzedażowych lub swoich klientów, które zawierają szczegółowe informacje na temat trendów i często zadawane pytania. Te dane mogą pomóc im zidentyfikować nowe zaczepy lub rozwiązania, które będą bezpośrednio związane z Twoim rynkiem.
Tworzenie treści
To może wydawać się oczywiste. Wiemy, że SEO w dużej mierze opiera się na tworzeniu wysokiej jakości treści – dane, które możemy pobrać tylko dla słów kluczowych, pomagają zapewnić treść, która jest bardziej odpowiednia dla wyszukiwarek. Ale jak SEO może pomóc copywriterom? Mając do dyspozycji niezliczone narzędzia, eksperci SEO mogą uzyskać wgląd w popularne tematy, przewidzieć sezonowe zainteresowania i zrozumieć, jak sprawić, by tekst rezonował z czytelnikami.
Wykorzystanie SEO do wzmocnienia wartości pracy innych zespołów
Jednym ze sposobów, w jaki SEO może pozytywnie wpłynąć na pracę innych działów, jest pokazanie wartości, jaką ich praca wnosi do SEO. Będą mieli własne wskaźniki i kluczowe wskaźniki wydajności (KPI), których używają do wykazania skuteczności tego, co robią. SEO to jednak kolejny kanał, na który mogą mieć wpływ – a udowodnienie korzyści płynących z ich pracy dla sukcesu SEO to świetny sposób na zachęcenie do bliższej współpracy. Będzie kilka sposobów na szybkie zidentyfikowanie wpływu pracy innych zespołów na SEO.
Ruch
Czasami na stronach internetowych wprowadzane są zmiany, a zaangażowane zespoły nie wiedzą, jak zmierzyć ich sukces. Wzrost widoczności w wyszukiwarkach lub ruchu organicznego na tych stronach może być dobrym wskaźnikiem, że zmiana była udana.
Współczynnik konwersji
SEO to nie tylko kierowanie ruchu do witryny; że ruch musi się konwertować. Zademonstruj zaangażowanym zespołom, że zmiany w witrynie przyniosły znacznie wyższy współczynnik konwersji dla ruchu organicznego. Może to pomóc w utrwaleniu wartości wykonanej przez nich pracy.

Indeksowanie i indeksacja
Zmiany wprowadzone w witrynie przez zespół inżynierów mogą drastycznie utrudnić lub poprawić jej zdolność do indeksowania. Statystyki indeksowania mogą wyszczególniać poprawę liczby lub rodzaju indeksowanych stron. Mogą również pokazać zmniejszenie liczby indeksowanych stron cruft.
Może to być dobra analiza, aby wykazać sukces ostatnich zmian rozwojowych. Podobnie, spójrz, jak strony są indeksowane w czasie. Widząc, że właściwe są indeksowane (a te niewłaściwe nie) może być wskaźnikiem sukcesu dla ostatnich zmian rozwojowych.
Szybkość strony
Jest to wskaźnik, na który większość programistów prawdopodobnie zwraca uwagę. Jednak dobrym pomysłem może być dzielenie się z tymi, którzy nie są. Poprawa szybkości strony może być pozytywną zmianą dla celów SEO i wygody użytkownika.
Wniosek
SEO ma bardzo oczywiste korzyści dla firm. Większy ruch, więcej potencjalnych klientów lub sprzedaży i większe przychody. Poza tym SEO może pomóc innym działom firmy w zwiększeniu wydajności. Jako profesjonaliści SEO nie powinniśmy bać się dostarczać wglądu innym zespołom. Może to być dla nich cenne i może pomóc im zademonstrować własne sukcesy szerszej organizacji.